Her er årets VIXEN-finalister Prisutdelingen feirer i år 15 årsjubileum. Her er de som kan vinne priser i jubileumsåret.
Dette er semifinalistene i VIXEN Awards 2025 34 000 nominasjoner kom inn. Dette er de som kjemper om å gå til finalen.
Ironisk at en bransje som selger kommunikasjon, ofte sliter med å forklare sin egen verdi «Om debatten reduseres til å handle om enkeltsitater tatt ut av kontekst, mister vi poenget.», skriver Benedicte Wilson i dette innlegget.
En litt for banal analyse av Wilson «Benedicte Wilson ble intervjuet i KOM24 27.10, og kommer med noen påstander som oppleves lite nyanserte og lite kollegiale», skriver Camilla Kim Kielland i dette innlegget.
VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Morgenstern etter mediestormen: – Vi ønsket oppmerksomhet, men ikke slik Byråleder Camilla Kim Kielland i Morgenstern svarer på kritikken etter at byrået utviklet ideen bak Aschehougs omstridte stunt.
15 år med VIXEN Awards: Nå starter jakten på Norges mest innflytelsesrike profiler VIXEN Awards feirer 15 år med å løfte frem digitale stemmer.
Får på plass en helt ny jury – Disse skal kåre årets VIXEN-vinnere I fjor stakk Selene Fjellvang Lie av med prisen som årets influenser. Nå skal nye juryer kåre nye vinnere.
Morgenstern ansetter Lottie Smith som ny produsent – Hun var litt «hard to get», men endelig sa hun ja.
– Vi kan ikke bidra til å grave vår egen grav Simen Braathen i Brunch savnet å jobbe på pitcher. Bransjekollegaene er mer lunkne.
Slik er reklamebyråenes sommerfester «Murder mystery» og curling er bare noe av det byråene finner på med sine ansatte.
Kreativ leder havnet midt i mafiaoppgjør på Korsika: – To menn kom på sykkel og skjøt en tredje POLs kreative leder har ingen store ambisjoner for sommeren – annet enn å spise seg gjennom brødkurver, minnes et mafiaoppgjør på Korsika og komme med ett ærlig råd til unge som vil inn i bransjen.
Billig, frekk og effektiv: Slik står det til med norsk reklame i 2025 Korte avstander mellom byrå og kunde og frekkere reklamer preger det norske reklamemarkedet. Men frykten for kjedelig reklame er høyst til stede. Dette er norsk reklamebransje i 2025.
Slik gikk det med Morgenstern i 2024 Morgenstern økte både omsetning, byråinntekter og driftsresultat i 2024.
Rekordliten delegasjon fra TRY til Cannes Lions Før har hele byrået reist på tur til den franske rivieraen – i år er det bare fire stykker som får ta turen. Se hvem som har sendt inn bidrag her!
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
Rentenerver i reklame-Norge: – Om kaken krymper, tar vi en større bit! I dag får vi vite om renten går ned, blir som i dag eller i verste fall kommer til å gå opp. I reklamebyråene venter man i spenning.
Prisras for Morgenstern på ANFO Effekt: – Helt fantastisk! Byrået hadde en fin kveld, og satser på å følge opp på Gullblyanten neste uke.